#439 - angående framtiden

Alla som börjat gymnasiet vet vad alla lärare säger. Börja inte ett gymnasium bara för att din kompis gör det. Välj något som DU vill göra. det är DIN framtid det gäller. Det vi ska göra är alltså bestämma början på våran framtid, vid 16års ålder. Det är så många som inte har någon utbildning, säkert ännu mera som inte ens jobbar som det som dom utbildar sig till.

Sen är det också vääldigt många som inte vet vad dom vill bli när dom är 16år. Och det är väl självklart.
Till skillnad från några andra, så vet jag vad jag vill jobba med. Jag vet vad jag vill utbilda mig till. Nån sorts djurskötare.

1. Helst skulle jag nog vilja jobba med vilda djur (allt från tigrar till ormar till pingviner, utomlands, eller på en djurpark)
2. Ta hand om upphittade/övergivna djur som katter, hundar osv.

3. Veterinär
4. Jobba i en djuraffär, tex djurmagazinet. Där det även finns djur.

Det är dom alternativen jag far fram och tillbaka mellan. Men jag har kommit fram  till  att jag kan sitta och tvivla och fara fram och tillbaka hur mycket jag vill. Så länge jag är fast i Umeå, så är det enda jag kan jobba med Hundtränare, Hundpensionat, och KANSKE djuraffär. Eftersom Umeå är så väldigt litet så finns det inte mycket att välja mellan.
Jag praktiserar två gånger i veckan, just nu som hundtränare, och vilken praktik ska jag  välja här i umeå för att lära mig allt som behövs för att jobba med vilda djur eller att ta hand om skadade djur?

det finns ingenting.


Kommentarer
Postat av: Liene

sv: hahaha, ja, kanske du borde. Men jag förstår även om du klagar, iaf på vintrarna är det jobbigt om man ska gå en kvart dit och tillbaks.

2009-01-07 @ 19:26:42
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Maria

jo detta året hoppas jag blir bra :) och ååh va söt pingvin på bilden hihi

2009-01-07 @ 20:52:10
URL: http://maarlan.blogg.se/
Postat av: tezza

jaa =D

2009-01-07 @ 20:56:01
URL: http://ttezza.blogg.se/
Postat av: Matilda

jag går sista året i gymnasiet och vet inte än vad jag vill bli!

2009-01-07 @ 21:34:23
URL: http://matildafrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0