#123 - tjollahopps.

Det blev lite uppehåll och då så for jag till Djurmagazinet, mamma följde
med så vi tog cykeln dit=) Vi var där vääldigt länge. Hittade så mycket roligt
att kolla på. Iallafall så blev det två stycken broar till Zlime, en mindre och en
större, 2 växter. En med sugpropp som man kan hänga fast på glaset och en
liten söt sak som man stoppar ner i sanden. Sen så köpte vi 8 syrsor också.

När vi kom hem så höll Zlime på att ömsa=) Första gången jag såg henne ömsa, så det var lite kul;D Hon har varit ute och utforskat sitt hem nu och jag tror nog att hon gillar det, mycket att klättra på och röra sig i nu;D så det blev nog bra.

Nu står hon på sin lilla grotta och stirrar på mig som hon alltid gör på kvällen
när jag sitter vid datan. hon är så söt=D Jag känner för att köpa en liten ödlebäbis.. Men det känns inte som att jag har råd med det nu på sommaren, har inte nåt sommarjobb och har väldigt lite pengar att röra mig med. Så det får nog bli efter sommaren iallafall. Om jag får skaffa en till ödla det vill säga;D Men det ska nog gå att övertala mamma, haha. Fick ju inte köpa en ödla alls först men nu sitter ju Zlime här inne. Iofs så tog det väl ca 2 år innan jag fick min efterlängtade
ödla men... hihi det är så mycke djur jag vill ha.

Har ju som fortfarande varit lite sådär halvosäker på vilket kön Zlime varit. Men nu så har vi kollat igen,
och jämnfört med bilder som dom visat på nätet, och nu är jag 99% säker på att zlime är en flicka! Det ser ut som en hanne, för hon har väldigt bred nacke/brett huve om man jämnför med halsen. Men hon är definitivt en tjej=) Men jag tror nog att hon får behålla namnet Zlime iallafall. Det känns så konstigt att byta namn. Nu ska jag kolla lite på tv och sen ska jag sova. Ska på möte klockan 1 imorn=tidigt!!

hääjs! :)

Kommentarer
Postat av: tezza

jorå, jag kunde somna=)

2008-06-23 @ 03:43:44
URL: http://ttezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0