#107 - skolavslutning

Nu är det sommarlov. Inge mera Ersäng nu. Känns tråkigt på nåt sätt.
Jag hann inte säga hejdå till Mats, musikläraren! :( Han är nog den
läraren jag kommer sakna mest! Och Lena! Mats gav mig ett VG i
musik i år=) wiie. Jag har sänkt mitt betyg till G från VG i svenska också.
Tycker faktiskt att jag förtjänade ett VG! haha men hon sa typ att det hade
med nationella o göra och sånt, att det var tveksamt om jag skulle få ett
VG men att jag skulle vara nöjd iallafall om jag inte fick det, och det är jag!=)
Jag är nöjd så länge jag kommer in på Gymnasiet jag sökt.

Men vilken lyckad skolavslutning, regn, regn och ännu mer regn, regnade
hela tiden. Tvekade på om jag skulle ta med mig ett paraply, men jag ångrar
verkligen inte att jag gjorde det. Det behövdes!

Det började klockan 10 på ersäng i klassrummet, vi satt där en stund sen så skulle vi gå
till gympasalen och lyssna på när lärarna sjöng osv, alltid lika kul att lyssna på
när lärarna sjunger! Dom brukar ta en känd melodi och göra om texten till nåt
som passar till skolavlutningen. Så det var kul.
Sen så hade vi samling i klassrummet igen, vi fick glass också delade dom ut
lite priser och såntdär.
Vid kvart över 11 så tog vi kort på klassen inne på Athena, cafeterian. Vi skulle ta utomhus
men eftersom det var sånt dåligt väder så tog vi kort inne istället.
Sen vid kvart i 12 så var det dags att gå till kyrkan. Var vääldigt kallt och blött att gå dit. usch.
I kyrkan så skulle man gå upp en klass i taget längst fram i rummet, sedan få sitt namn uppropat
och få en ros och sina betyg, sen så skulle man sätta sig och nästa klass komma upp.
Eftersom vi går i 9e... eller gick i 9e, så var vi sist upp.

När jag kom ut därifrån så hade mamma gått ut och väntat på mig eftersom hundarna var där också.
Så där stod Vida och Lucy, dyngsura, haha stackarna=) Sen så gick vi hem. I det här äckliga vädret.
Tur att man inte bor så himla långt ifrån kyrkan iallafall!

Nu ska jag nog bara ta det lungt och vara hemma, sen så blir det att käka tacos, mööms=)



Rosen som jag fick av skolan, och en ros jag fick av Tezza =)



Alla 9or påväg ut från kyrkan.




Gårdagen på skolan, Vi fick prinsesstårta=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0